Kasvua innovatiivisilla ja kiinnostavilla tuotteilla sekä palveluilla
Tyypillisesti vain sellaiseen tuotteeseen tai tuoteaihioon, jolla on kysyntää tai jolle voidaan synnyttää kysyntää kun se lanseerataan markkinoille ja jolla samalla on asiakkaiden kannalta enemmän arvoa kuin kustannuksia syntyy tuotteen valmistuksesta ja myynnistä, kannattaa investoida merkittävästi pääomaa. Sama pätee soveltuvin osin myös palveluihin.
Jos em. tuote tai palvelu on lisäksi sellainen, että tuottaja pystyy kontrolloimaan tarjontaa esim. patentoitavuudesta tai osaamisen vaativuudesta johtuen, voidaan puhua ns. Sweet Spotista markkinoilla. Sweet Spotissa on hankala epäonnistua, jos ei sitten tee aivan karkeita virheitä.
Oikeassa maailmassa ei em. kaltaisia tuotteita ole olemassa kuin ehkä joissain poikkeustapauksissa. Kuitenkin jokaisen markkinoille tuotteita taikka palveluita myyvän tai kehittävän kannattaa pyrkiä muokkaamaan tarjoomaansa kohti tilannetta, jossa on sekä "harvinaisuutta", "selkeää lisäarvoa" että "riittävää kysyntää".
Replicon auttaa uusia uria aukovia asiakkaitaan heidän kasvustrategiansa integroimisessa realistiseen rahoitussuunnitelmaan. Viimeisin asiakkaamme oli sopimustutkimusta lääketeollisuudelle tekevä palveluyritys.
Lisätietoja Repliconin palveluista:
Petteri Hirvonen, tj.
Replicon Group, +358 50 552 96 33 (suora)
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Replicon Group
Replicon Group on riippumaton kasvurahoituksen ja teknologiayritysten liikkeenjohdon kehittäjäorganisaatio. Tarjoamme asiakkaillemme ensiluokkaista neuvonantoa ja ”hands on” toteutusta yritysrahoitukseen ja kasvuun liittyvissä strategisissa asioissa.
Pääasiallisia asiakaskohderyhmiämme ovat kasvu- ja teknologiayritykset, niiden strategiset yhteistyökumppanit sekä pääoma- ja muut institutionaaliset sijoittajat ja julkisen sektorin organisaatiot.
Replicon on saavuttanut vahvan jalansijan erityisesti teknologisiin innovaatioihin perustuvilla kasvusektoreilla kuten Life Science ja Cleantech -sektorit. Tarvittaessa käytämme koti- ja ulkomaista yhteistyöverkostoamme asiakasprojektien menestykselliseen viimeistelyyn.
Ajakohtaista (embedded)
-
12-04-2017 Kaikki resurssit Replicon Health Oy:n kehittämisessä
-
31-03-2016 Innovatiivinen laajentumis- ja rahoitusstrategia
-
04-08-2015 Palvelukuvaus: Riippumattomia "happotestejä" Life Science sijoitusstrategioille ja sijoituksille
-
03-03-2015 Kasvuun innovatiivisilla ja kiinnostavilla tuotteilla sekä palveluilla
-
18-2-2015 Lisää kiinnostavuutta Pisararataan?
-
01-04-2014 Replicon mukaan kahteen hyödylliseen puitejärjestelyyn
-
07-10-2013 Ainutlaatuisen ravintolisän tuotantotapojen kokonaistaloudellinen vertailu
-
06-03-2013 Repliconille merkittävä teollisen lisensointihankkeen neuvonanto
-
01-03-2013 Lääkekehityksen haasteet - Case Nalmefeeni
-
25-10-2012 Tuulivoimavaihtoehtojen taloudellisuudesta
-
13-08-2012 OS/G Mainonta ja markkinointitoimisto Ezpa yhteen
-
09-05-2012 Ajankohtaiset sijoitus- ja rahoitusmahdollisuudet
-
20-02-2012 - Replicon muokkasi strategian ja rahoitussuunnitelman 6 M€:n hyvinvointikonseptille
-
01-09-2011 - Repliconin arvonmääritysanalyysi edistää yrityskauppaa